|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / CZK2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
CZK2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Základy češtiny 2
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Seminář
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
5 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
UJP/CKO a UJP/CPC1 a UJP/CPC2 a UJP/CPC3 a UJP/CPC4 a UJP/CPC5 a UJP/CPC6
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Kurz základů češtiny UJP/CZK2 navazuje na kurz UJP/CZK1 a je určen zahraničním studentům (nerodilým mluvčím českého jazyka) přijíždějícím na ZČU na dvousemestrální stáž především v rámci programu Erasmus+. Studenti se v kurzu seznamují s dalšími základními komunikačními situacemi a s tím související slovní zásobou a gramatickými pravidly. Pokračuje systematické rozvíjení řečových kompetencí, zejména mluvení a poslechu. Důležitou součástí kurzu jsou sociokulturní aspekty, jejichž znalost je pro bezproblémovou komunikaci v českém prostředí nezbytná. Kurz je určen začátečníkům a falešným začátečníkům se vstupní znalostí českého jazyka na úrovni kurzu CZK1. Cílem kurzu je dosažení úrovně A1- dle SERR.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet:
1. Aktivní účast na cvičeních po celý semestr a průběžné plnění zadaných úkolů.
2. Absolvování průběžného testu.
3. Splnění závěrečného testu (min 75 %).
Zkouška:
Ústní zkoušku tvoří dvě části - monolog na zadané téma a dialog s vyučujícím. Celková známka je souhrnným hodnocením obou částí. Témata vycházejí z obsahu výuky.
|
Obsah
|
1. týden
Úvodní hodina. Představení kurzu, seznámení s plánem výuky a požadavky na splnění předmětu. Komunikativní aktivity.
Orientace v čase, části dne, dny v týdnu. Hodiny.
2. týden
Časové údaje. Dny v měsíci. Datum.
Sjednání schůzky. Modální slovesa.
3. týden
Modální slovesa. Náplň dne. Volnočasové aktivity.
Co máme rádi. Rád plavu. X Mám rád plavání.
4. týden
Významné osobnosti české minulosti. Práce s textem. Minulý čas - třetí osoba singuláru a plurálu.
Minulý čas - třetí osoba singuláru a plurálu, procvičování.
5. týden
Minulý čas - první a druhá osoba singuláru a plurálu.
Minulý čas - komunikativní aktivity.
6. týden
Slovesa znát, vědět, umět.
Průběžný test.
7. týden
Kde jsi byl? Prepozice místa v/ve, na, u.
Prepozice v/ve, na + lokál singuláru.
8. týden
Příběh v minulosti. Poslech. Práce s textem.
Cestování. Názvy zemí a jejich tvary v lokálu singuláru. Počasí.
9. týden
Dovolená. Slovesa mluvit, povídat si, slyšet, číst o + lokál singuláru.
Budoucí čas.
10. týden
Budoucí čas. Prepozice místa k/ke, na, do.
Prepozice do + genitiv singuláru.
11. týden
Kde jsi? X Kam jdeš?
Elektronická komunikace. Komunikativní aktivity.
12. týden
Shrnutí a opakování.
Závěrečný test.
13. týden
Oprava testu.
Evaluace.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Pro studenty kurzu je připraven kurz v Google Classroom s doplňujícími materiály a informacemi vztahujícími se ke studiu.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Holá, Lída; Bořilová, Pavla. Čeština expres 1 (A1/1).. Praha: Akropolis, 2012. ISBN 978-80-87481-22-6.
-
Základní:
Holá Lída; Bořilová Pavla. Čeština expres 2 (A1/2). Praha, 2011. ISBN 978-80-87481-26-4.
-
Doporučená:
Froulíková, Lenka. Adam a Eva v Českém ráji - učebnice češtiny pro cizince-začátečníky.. Praha: Academia, 2008.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
20
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
35
|
Celkem
|
137
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
- vyjmenovat základní pravidla české výslovnosti |
- vyjmenovat české hlásky |
- rozlišit základní české pozdravy |
- vyjmenovat základní fráze používané při seznamování a představování |
- rozlišit formální a neformální způsob komunikace (tykání a vykání) |
- rozlišit mužský, ženský a střední rod podstatných a přídavných jmen |
- rozlišit jednotné a množné číslo a rod osobních zájmen |
- vyjmenovat číslovky 1-10 000 |
- rozlišit tvary přivlastňovacích zájmen v singuláru |
- rozlišit tvary akuzativu singuláru |
- rozlišit tvary pravidelných sloves |
- rozlišit tvary vybraných nepravidelných sloves |
- rozlišit tvary měkkých a tvrdých adjektiv |
- pojmenovat základní dopravní prostředky |
- pojmenovat základní budovy a instituce ve městě či na vesnici |
- pojmenovat základní pokrmy a nápoje, základní potraviny |
- pojmenovat členy rodiny a jejich vlastnosti |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
- používat formální nebo neformální způsob komunikace přiměřeně situaci včetně gest |
- správně oslovovat, pozdravit, poděkovat |
- hláskovat |
- správně vyslovovat známá slova, slovní spojení a věty |
- správně napsat známá slova, slovní spojení a věty |
- představit sebe nebo blízkou osobu |
- odpovídat na základní dotazy o sobě nebo blízké osobě (např. původ, věk, povolání) |
- žádat jednoduchým způsobem o informace (např. adresa, telefonní číslo, trasa) a sám tyto informace podat |
- vyhledat, shrnout nebo analyzovat základní informace v krátkém textu nebo poslechu z oblasti cestování a stravování |
- vyhledat podstatné informace v krátkém textu nebo poslechu z oblasti osobního života |
- popsat jednoduchým způsobem svoje stravovací zvyky |
- popsat jednoduchým způsobem sám sebe nebo jinou osobu |
- používat ve svém projevu akuzativ singuláru |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- pojmenovat části dne, dny v týdnu, měsíce v roce |
- rozlišit tvary modálních sloves |
- pojmenovat základní volnočasové aktivity |
- vyjmenovat některé významné osobnosti české historie |
- rozlišit tvary minulého času |
- rozlišit tvary a významy sloves znát, vědět, umět |
- rozlišit význam prepozic v/ve, u, na |
- rozlišit tvary lokálu singuláru |
- pojmenovat základní atmosférické jevy |
- rozlišit tvary budoucího času |
- rozlišit významy prepozic k/ke, na, do |
- rozlišit tvary genitivu singuláru |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- popsat náplň dne |
- vyjádřit datum |
- sjednat si schůzku |
- vysvětlit důvod odmítnutí schůzky |
- používat výrazy mám rád x rád něco dělám |
- jednoduchým způsobem popsat události v minulém čase |
- popsat počasí |
- používat ve svém projevu prepozice v/ve, k/ke, na, do v místním významu |
- používat ve svém projevu tvary lokálu singuláru |
- používat ve svém projevu tvary genitivu singuláru |
- jednoduchým způsobem vyjádřit své plány do budoucnosti |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Výuka podporovaná multimédii, |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Výuka podporovaná multimédii, |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
|
|
|
|